Honda Pcx İnceleme

108

Kasım 13, 2012 tarafından bilmeyenadam

Yaklaşık 5-6 aydır motor sürüyorum ve yaklaşık 5-6 aydır pcx kullanıyorum. Başka hiçbir motor kullanmadım ama süper zekam ve yeteneğim sayesinde inceleme esnasında karşılaştırmalar falan yapabilirim sürmeden nasıl karşılaştırırsın denmesin. Ben yaparım olur.

Teknik Özellikler

Motorun m sinden anlamayıp internete bodozlama ‘pcx inceleme’, ‘pcx nasıl motordur’ diye yazan gardaşlar için teknik özellikler kısmından başlayalım. Honda Pcx bir kere 125cc lik bir skuter. Yani o 100cc lik sikik kebapçı motorlarını saymazsak en gariban motor hacminde. Motoru tek silindirli 4 zamanlı bir motor. Yaklaşık 10 beygir gücünde olan bir motor. Kimi yerde 10 kimi yerde 11 yazıyor bi atın muhabbetini yapmayın bana.  Hatta teknik özellik kısmını uzatmadan bir link vereyim okuyun oradan. Aha link.

Frenler

Frenler ön fren disk arka fren kampana şeklinde yapılmış. Arkaların kampana olması canı sıkan bir detay olsa da 125cc lik bir skutere de ön arka çift disk takacak halleri yoktu. Ne gitsin ki ne duracak zaten diye düşünüp dert edilmemesi gerekiyor. Fren konusunda şöyle bir detay var combi brake denen bir sistem koyuyor honda bazı modellerine. Bu sistemi açıklamak gerekirse şimdi motorda şöyle bir durum var ön fren arka frenden her zaman daha etkilidir. Bu motora özel bir durum değil arabalarda da böyledir. Bu nedenle dikkat ederseniz zaten eğer bir yere dandik fren kullanılacaksa o fren grubu arabalarda da motorlarda da arka fren olur her zaman. Ön fren daha etkilidir evet ama ön fren kullanmak zordur. Ön, arkadan daha hızlı yavaşlıyorsa motor kafa sallar tüm dengeniz bozulur ve düşersiniz. Sadece arkayı sıkarsanız da verimli bir frenleme alamazsınız ve ani frenlemelerde sanki fren yokmuş gibi hissedersiniz. En doğru frenleme arka ve ön birlikte sıkıldığında elde edilir ama dediğim gibi panik anında insanlar frenlere asıldığı için (bknz: Motorla 2. Kaza) önü de kitlerler ve motor dengesi yitirilir, düşülür. Genelde motor sürücülerinde sadece arka fren kullanma alışkanlığı vardır. Honda bunu farketmiş olacak ki sadece arka fren kullanan kullanıcılara bir kıyak geçmiş. Arka freni sıktığınızda yapılan frenin yüzde otuz kadarını ön frenlere uygular. Yani siz sadece arka freni sıkarsınız ama ön fren de combi break sayesinde az buçuk sıkılmış olur. Hem yalnız arka frenden daha verimli bir frenleme yapmış olursunuz hem de motorunuz kafa sallamaz. Combi brake fena durmuyor. Peki ben frenlerden memnun muydum? Gitmek istediğim zaman gittim, durmak istediğim zaman durdum. Bunlarda ne biçim frenler dediğim hiç olmadı. Bazen sadece arka fren kullandığım için frenleme mesafem uzadı ama bunun pcx in frenleriyle hiç ilgisi yok. Ben frenlerinden memnunum açıkçası.

Motor soğutma sistemi

Pcx in rakiplerinden ve 125cc lik klasmandan bir adım öne çıkaran bir başka özellik de soğutma sistemi oluyor. Çoğu 125 liğe rağmen pcx su soğutmalı bir motora sahip. Su soğutmalı motor nedir diyen olabilir anlatayım. Motor, içinde yanma ve patlama reaksiyonlarının gerçekleştiği bir metal bloktur. Ve dört zamanlı bir motor 5000 devirde döndüğü zaman saniyede yaklaşık 40 patlamanın olduğunu düşünürsek bu metal blok epey ısınmaktadır. Motoru soğutma işlemini kısmen motor yağı yapmakla birlikte her motorun bir soğutma sistemi vardır. Yoğunlukla kullanılan motor soğutma sistemleri hava soğutmalı ve su soğutmalı sistemlerdir. Hava soğutmalı sistem daha küçük, çok fazla ısınmayan ve az yer kaplaması gereken motorlarda tercih edilir. Soğutma yeteneği çok üst düzey değildir. Su soğutmalı sistemler ise daha verimlidir, radyatörde soğutulan su motor bloğundaki su kanallarına gönderilir ordaki sıcağı üzerine toplayan su tekrar radyatöre giderek bir kapalı döngü oluşturur.

Daha büyük motorlarda, yerin sorun olmadığı sistemlerde kullanılır. Zira bir radyatör; pompa, arabalarda pervane falan gibi ekipmanlara ihtiyaç duyar. Motor soğutmak önemlidir. Zira bu amına kodumun motoru ilahi bir materyalden değil bildiğin dökme demirden yapılıyor. Isındımı çarpılır götü başı kaybeder motoru da eline alırsın. Bir de motor ısındı mı rolantide bi saçmalamalar gaz verince, gaz kesince bi saçma sapan hareketler bi stop etmeler falan yapar ki buna şişme diyoruz halk arasında. Yazın olur genelde motor şişer insanı taşıttan soğutur. Demem o ki pcx su soğutmalı bir motordur. Hava soğutmalı gibi şişme yapmaz, yapsa da az yapar. Bu önemli bir özelliktir.

Start-Stop Özelliği

Pcx in diğer bir özelliğine gelecek olursak deneysel bir çalışma olduğunu düşündüğüm start-stop özelliği. Bir açma kapama düğmesi olan bu özellik gösterge üzerinde de sarı bir ışık yanıp sönerek stand by da olduğunu gösteriyor.

Bu sistem arabalarda da deneniyor şimdi de motorda denemiş honda ama aktif olarak kullanmış biri olarak söylüyorum ki pek olmamış bence. Bunu söylemememin nedeni benim start-stopla problem yaşama hikayem de değil. Şimdi kağıt üzerinde bakınca ben de pcx i almadan önce ‘vaay be özelliğe bak, durunca motor duruyor falan 5000 liralık motordaki teknolojiye bak’  demiştim. Kağıt üzerinde gayet güzel bir özellik, ben çok inanmasam da yakıt tasarrufu sağladığı da doğrudur belki ama bizim yollarda yemiyor aga bu özellik. Nasıl oluyor anlatayım. Şimdi tam bir aradan girememişsin yol istiyorsun 2 saniye sonra hemen çıkacaksın ama tabi durduğun için motor hop stop ediyor. Stop eder etmez sen gazı çeviriyorsun tekrar çalışıyor. Ne bileyim bir arabanın arkasındasın yandaki arabaya yol verip çıkacaksın yola mesela az bişey durduğun zaman motor stop ediyor. Böyle anlatınca etkileyici olmadı ama son derece sinir bozucu oluyor. Ha nedir mesela dümdüz gitmişsindir sonra önünde 60-70 saniyelik ışıklar oluyordur o zaman motor stop edince hoş oluyor ama trafiğin içinde de zırt pırt stop etmesi sinir bozucu. Ben de ayrıca daha önce anlattığım problemi yaşayınca kapattım bu özelliği hiç kullanmıyorum.

Dış Görünüş ve Gösterge Paneli

Pcx in yakışıklılığının da önemli bir tercih sebebi olduğunu düşünüyorum. Yakışıklılık derken bir brad pitt bir bilmeyenadam bir johnny depp yakışıklılığı değil elbette. Hani keçinin olmadığı yerde koyuna abdurrahman çelebi derler hesabı bu segmentte de bundan iyisi olmadığından bir karizması var. 125cc lik olmasına rağmen uzun bir motor mini-maxi skuter havası var yani. Görünüşü güzel, 125 lik olmasına rağmen diğer 125 likler gibi gariban bir havası yok. Gösterge paneline gelirsek son derece yeterli ve modern bir panel.

Uzun far göstergesi, sinyaller, motor arıza, yağ göstergesi, stand by göstergesi gibi göstergeler mevcut. kilometre ve benzin göstergesi dijital tercih edilmiş. Çoğu skuterde olduğu gibi devir göstergesi yok. En büyük eksiği ise gösterge ekranında saatin olmaması. Çok ciddi bir detay atlanmış bence.

Bagaj

Bagajı skutere göre tatmin edici.

Benzin deposu ayakların arasına alındığından bagaja yer kalmış. Şöyle söyleyeyim ben shoei xr-1100 kaskımı koyup arkasına da yağmurluk eldiven falan filan koyabiliyorum. Gönül isterdi ki montumu artçı kaskımı falan da koyabileyim ama yüzsüzlüğün alemi yok bagajı başarılı. Ekstra bagaj ve ön cam taktırmış pcx de görebilirsiniz. Ben arka bagaj sevmiyorum ön cam da motorun dinamiğini bozacağına inandığım için takmıyorum. Fakat bu tarz aksesuarlar konusunda sorun yaşamazsınız givi marka olsun başka markalar olsun kolayca ulaşabilirsiniz.

Sürüş ve Konfor

Sürüş ve konfora gelirsek, motor 126 kilo. Ne çok ağır ne çok hafif. Hemen söyleyeyim ‘aga bu kaç basıyor son hız nedir’ diyenlere zira genelde ne kadar yaktığını sorduktan sonraki ilk sorudur bu. Pcx maksimum 100 km/sa yapıyor. Yani ölsen bitsen parçalasan maksimum alacağın rakam bu. Ha varyatörü değiştiriyorlarmış da performans varyatörü takıyorlarmış da 120 yapıyormuş. Yapmasın amına koyim. 125 cc lik skuterle neyin performansı, saçma sapan iş yapmayın. Zaten maksimum hız 100 dedim ama motorun hakkı 70-80. Gereksiz heyecana gerek yok. Konfor açısından süspansiyonları biraz sert gibi geliyor bana ama konforu fena değil. Artçı konforu özellikle bu tarz bir skutere kıyasla son derece başarılı.

Yolculuktan sonra görüşünü aldığım artçı bebişler: ‘bilmeyenadam öncelikle senin seksi ve kaslı vücuduna dokunduğum için kendimden geçip tam olarak ne olduğunu anlamadım ama sanırım rahattı’ dediler. Ben de kendilerini küçük bir öpücüğümle onurlandırıp teşekkür ettim. Yani anlayacağınız artçılar memnun ama bu biniciden de kaynaklı olabilir!!

Teker ve Lastikler

Motor için bir sakat nokta tekerleri. Motorun tekerleri çok ince. İnce tekerde şuanda türkçesini hatırlayamadığım ‘rolling resistance’ dediğimiz direnç kalın tekere göre motora daha az etki eder. Bu da yakıt tüketimi için hoş bir durum yaratır tabi ama ince tekerde denge ve yatma daha zordur. Bunun üstüne bir de genel bir kullanıcı şikayeti olarak motorun üstünde standart olarak gelen lastikler çok kayıyor deniyor. Açıkçası ben pcx ile fazla yatmamaya ve adam gibi kullanmaya özen gösterdiğim için kayma sorunu yaşamadım ama lastiklerin sağlıklı olmadığı inancı bende de var. Bir de üstüne ince tekerler eklenince tedirginlik yaratmıyor değil.

Yakıt Tüketimi

Ve evet gelelim zurnanın zooooooorrrrttttt dediği yere. Yakıt tüketimi konusu. Pcx çok az yakıyor efsanesi. Benim motor araştırmalarımda ben de çok karşılaştım bu iddia ile ve fakir bir piç olduğum için az yakması beni çok çekti kendisine açıkçası. Aldığım andan itibaren de epey bir süre yakıt tüketim hesaplamaları yapıp gerçekten ne kadar yaktığını öğrenmek istedim. Sağda solda sıklıkla söylenen bir rakam var o da pcx in 100 km de 2 litre yakıt harcadığı. Fabrika verileri de 2,2 litre yaktığı yönünde. Benim hesaplama yaptığım dönemlerde benzinin litresi 4,6 tl falan olsun. Bu da demektir ki kilometre de 9,2 kuruş ya da 0,092 tl yakıyor bu motor. Ve bende 20 liralık benzin aldığımda yaklaşık bi 215-220 km yol gitmem lazım değil mi? Peki gittim mi? Tabi ki hayır. Ha diyeceksiniz hayvan gibi kullanırsan gidemezsin, çok efendi kullanırım ben motoru, ya da diyecekseniz ki ‘amına kodumun ayısı 90-100 kilo adamsan tabi ki çok yakacak’ olm ben sağlıklı seksi fit bir adamım kilo desen 70-75 falan bu şık da eleniyor. Yani anlayacağınız motor o kadar az yakmıyor. ‘Peki ne kadar yakıyor it’ dediğinizi duyar gibiyim hemen üstünkötü hesaplayalım. Ben hesapladığım aralarda 20 lirayla genelde 170-180 km falan yol gittim. Bu da Demek oluyor ki km de 11-12 kuruş falan yakmışım. Bu da 100 km de 2,5 litrelik bir rakama tekabül ediyor. Kötü bir rakam mı? Değil ama gerçek rakam bu. Hele artçınız varsa veya agresif kullanımınız varsa 3 litreyi gözden çıkarın derim.

Servis

Pcx i bir kere servise götürdüm. Şirinevlerdeki otosever hondaya. Yani yetkili bir servisti. Öncesinde randevu alınması gerekliliği can sıkıyor tabi ama yetkili servisi tercih edeyim dedim. Götürdüm, filtreler değişti yağ değişti, varyatör bakımı yapıldı bir de ön takımdan kuşkuluydum ikinci el aldığım için kontrol edilmesini söylemiştim birşey çıkmadı allahtan ve ödediğim rakam 100-120 tl gibi birşeydi.

İkinci el

Para konusuna gelince motor alım sürecini biliyorsunuz zaten bilmeyen de bi zahmet şurdan okusun. Motoru 5000 tl ye 4500 km de falan aldım. 2011 modeldi ve siyahtı. Şuanda da sıfırı 6100 tl civarı ve sıfırlarında ekstradan abs mi esp mi ne öyle bir sistem var. ikinci ellerini kış aylarında biraz daha uygun fiyata bulabilirsiniz. Özellikle 2011 modellerini sıkı bir pazarlıkla uygun fiyata alabilirsiniz zira 2011 de bu motoru ilk alanlar 4650 tl ye aldılar bu bilgi aklınızda olsun. Mesela ben ehliyetimi alayım pcx imi arkadaşıma 3000 tl ye satacağım. Tabi bu rakam sizi yanıltmasın bu gardaşıma vereceğim fiyat. Ayrıca ben 3500 vereyim bana ver falan muhabbeti de yapılmasın bi zahmet.  Arkadaşımıza söz verdik. Söz vermek göt vermeye benzemez ibneler adam olun.

Son olarak tüm bu yazıdan sonra Barkın Abi’nin pcx incelemeli videosunu izleyin. Tabiki benim kadar süper, mükemmel, harika anlatamamış ama yine de emek etmiş yani sevinsin diye koyuyorum.

Pcx güzel bir skuter olabilir ama gel gelelim bir başlangıç motorundan ya da markete git gel motorundan ileriye gidememektedir. Benim gibi gözü Harley-Davidson V-Rod larda, kawasaki z700 lerde, ducati monster larda olan biri için pcx, at yarrağına konan kelebekten başka birşey değildir.

Reklamlar

108 thoughts on “Honda Pcx İnceleme

  1. kamil dedi ki:

    kaç para lan bu değişik?

  2. aQifCJan dedi ki:

    özet geç kardeşim çok uzun hany

  3. hastaruhismayil dedi ki:

    hacı bundan sonra ne alıcan? 250’lik bişey mi??

  4. Doğan dedi ki:

    Emeğine sağlık.

    KTM Duke 200 e ne diyorsun? Motor çok şık, scooterın rahatlığı mı naked karizması mı? 🙂

    Bende de pcx var, 2012 Haziranda sıfır aldım daha 1000 olmadı,

    Aynı şekilde 20 lik benzin alıyorum 180 km gidiyorum.

    Motor gayet keyifli, atik, estetik.

    Severek biniyorum, ancak şu var e5 e çıktığımda sürat yetersiz kalıyor, en azından max hızı 150 gören bir alet alayım diyorum gelecek bahara. Yamaha x-max 250 ya da piaggio x10 350 var aklımda.

    • bilmeyenadam dedi ki:

      KTM Duke sınıfının en yakışıklı motoru. KTM 125 mesela 125 likler arasında yzf 125 ile birlikte motorların kralı. KTM akar ama pahalı tabi o ayrı mesele.

      Hocam ben yamaha x-max ı çok beğeniyorum. Yani bir sürü motor planım var mesela ama yanlarına bir skuter koyacaksam o yamaha x-max olurdu.

  5. Tamer G.(Dt.) dedi ki:

    Genelde motor sürücülerinde sadece arka fren kullanma alışkanlığı vardır.– Bu biraz ağırlıkla alakalı. Yani motor öndeyse (sport,naked,touring) ön fren ,
    motor arkadaysa (chooper,cruiser)arka fren yavaşllama frenidir.

  6. ali başkan dedi ki:

    eline sağlık güzel bi inceleme olmuş

  7. Murat Günay dedi ki:

    Ne güzel yazmışsın amk ya, aferem verdim şukunu +1 tamda bu motoru almayı planlarken okudum yazını.

  8. serkan küçük dedi ki:

    valla harbiden bi şey bilmiyosun lan bi şey değil insanlarıda yanlış yönlendiricen bi sürü konuda failsin 🙂

  9. zafer dedi ki:

    değişik bir cinssin ama güzel yazıyorsun birçok inceleme yazısından samimi en azından tebrikler, sadece şunu ekleyebiliriim motorların dinamiği öyle kolay bozulmaz, uzun cam ile sürücü ve artçı konforunu arttırabilirsin, birde haddime değil ama hiçbir motosikleti küçümseme atı kelebeği olmaz süper zekan ve süper yeteneğine de trafikte çok güvenme çizdirirsin sonra süper dötünü, zira bu işte bilmeyen adam değil öğrenmeyen tecrube etmeyen adam vardır kal sağlıcakla…

  10. sparktakusin dedi ki:

    yazınız güzel olmuş beğendim . pcx alalı 2 ay olmadı. Çinli motorum varken almıştım. Önce çinli motoru satmak için 1ay bekledim. Sonra yine kullanamadım. Hava muhalefeti yüzünden olmadı. yeni yeni pcx’le çıkıyorum. Umarım herkezin çinli tecrübesi olmuştur. pcx’in bana verdiği tat gene çinli yüzünden oldu. Yakıt tüketimini merakla bekliyorum. Bende 20 TL benzin aldım. nekadar tükettiğimi paylaşırım.Sizlerinkinide bilmek isterim. PCX Tercihimde yakıt tüketim miktarı etkili oldu. Birde ayakları uzatıp tabanları desteklemek. Aldığıma pişman olmadım.

    • bilmeyenadam dedi ki:

      İyi sözlerin için teşekkürler.

      Çin motordan pcx e geçmiş birinin düşüncelerini paylaşman da çok yararlı oldu bunun için de teşekkür ederim. Okuyan arkadaşlara çok yararı olacaktır yorumunun.

      Yakıt tüketimim yazımda da belirttiğim gibi 100 km de 2,5 litre.

  11. ayki dedi ki:

    kendi sitemde pcx incelemesi yapacaktım bendede var iki yıldır satıyorum şimdi. yazını okuyunca vazgeçtim yazmaktan. eline sağlık.
    ilgilenenler sahibinden.com için ilan numarası 107594875 şehir: ankara

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Umarım istediğin fiyata satarsın hocam. Pcx inin de reklamını yaptın hanii

      Madem koymuşsun yorum yapalım. 4500 e ver hocam 5200 çok yazmışsın. hatta 4500 den de pazarlık yapılır bence.

  12. berke dedi ki:

    çok kötü bi anlatım.. Kendini bi bok sanıyo bu anlatımı yazan kişi.. doğru motorun M sinden anlamıyor gerizekalı

  13. deneyimli adam dedi ki:

    Sayın bilmeyenadam, yazınızı baştan sona okudum, 5-6 aydır motosiklet kullanan biri için merak uyandıracak şekilde doğru ve mantıklı gözlemlerde bulunmuşsunuz, bu kadar kısa motosiklet deneyimi olan ve PCX ten başka motor kullanmayan biri olarak, motosikletler hakkında bu kadar çok şey bilmeniz ilginç. 3-5 ay scooter kullanarak motorcuların sadece arka fren kullandıkları “genellemenizde” doğru, evet acemi ve deneyimsiz motorcular korkularından sadece arka fren kullanır, size mantıksız gelebilir ama deneyimli ve bilinçli motorcular tam aksine genelde ön fren kullanır. Ben çocukluğumdan beri mobylette, Java 250, MZ 301, KLR 250, GPZ 500, ZX6R, Süper Tenere, ZXR750, XT 660 X, CBR 600, CBR 1000 ve şu an sahip olduğum 2012 PCX 125 olmak üzere birçok farklı marka ve hacimde yaklaşık 25 yıldır motorsiklet kullanıyorum, ama motorsikletin ısınıp şişmesini sizin kadar güzel anlatamam, gerçekten üstün bir zekanız olduğu aşikar. sadece şunu eklemek isterim; PCX 125’in son hızı 109 km ile sınırlandırılmıştır, yani kendini kesip parçalamana gerek yok, benim 2012 PCX ESP li ama eski motorculardan bir arkadaşımda 2011 ESP siz PCX var oda 109 yapıyo, yani senin PCX’in 100 km de kalması ilginç. Düz yolda bas gitsin, bu kadar korkma, korkma bişey olmaz, ayrıca PCX te start-stop’u kullanışsız bulan acemi ve önyargılı sürücüler için honda mühendislerince iptal düğmesi yapılmış, kullanamadıysan kapat gitsin, stres yapıp bu kadar zorlama kendini 🙂 son olarak sayın az deneyimli motorcu arkadaşım, scooter kullanmak için 1300 liralık shoei XR-1100 kask aldığın iyi olmuş, neme lazım, 125 cc kebapçı PCX’inle hatunları gezdirirken düşersin falan, aman… sana tavsiyem full face kaskını yüzü tamamen açık bırakan bir Jet kaskla değiştir, kızları daha rahat öpersin 🙂 alem adamsın, kal sağlıcakla…

  14. Selami dedi ki:

    Slm. Enteresan bir anlatim olmuş.ellerinize saglik. 2. Ellere bakiyorum da maşallah sifir fiyatina yakin. Benim merak ettigim daha 1000 km yapmadan satanlar var ve 2. el sayisi bayaa fazla. İnceledigim kadariyla scooterlar arasinda iyi bir motor. Neden satarlar? Bilgisi olan var mi? Tskler simdiden.

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Özel bir nedeni olduğunu sanmıyorum. Herhangi bir kronik sorunu yok motorun. Nacizane fikrim: içiniz rahat olarak satın alabilirsiniz.

      • sparktakuspin dedi ki:

        Geç de olsa motora geçen sene başladım. A2 Ehliyet aldım. (1978’den kalma B vardı) Önce Çin motoru aldım. (2.el) Baktım düşmeden Sürebiliyorum, Araştırdim daha iyi hangisi var? Pcx aldım. Çin motorunu az zarar sattım. Çin motorundan sonra Honda PCX mükemmeldi ve güvenli geldi. Kendime güvenim arttı. O kadar arttıki! Şimdi kendime Süpersport Honda bakıyorum. Pcx’i satmaya hiç niyetim yok. Ve Süpersport motor almamak için kendimle mücadele ediyorum.

        Herkes kullandığı motoru satabilir. Ancak 35 senedir tasarruflu arabanın peşindeyim. Mazotlu araba bile aldım umduğumu bulamadım. Günün birinde PCX’le tanıştım. Ömrümde beni memnun eden tek vasıta diyebilirim. Teşekkürler!!!! Daha rodajdayken Şehiriçi 2,3 lt/100km, Çevre yolu (80km’ye kadar) 1,6lt/100km, Motor belki, fakat bu beklentiyi bana kimse veremedi. Bu yüzden PCX’den ayrılmam zor. Satmanın pişmanlık yarattığı. Satanın tekrar almak istediği bir piyasası vardiye düşünüyorum. (Şehir içi Benzinli 50krş, mazotlu 30krş, motor 11krş)

        Karışmış olabilir, özet: Alan memnun, kendine güven geliyor, satıp daha iyisini almak istiyor, sonra pişman, tekrar geri dönüp satın almak istiyor. Ne oluyor, çok satan ve çok satın almak isteyen oluyor. Baktığında çok satanda var alanda var. Bu arada yeni alanları da görmüyoruz.

        Benimkisi bakış açılarından birisi kimine doğru gelebilir kimine yanlış. Nerden bakmak istersen iste hayatı kaliteli yaşa!!

        Yaş 53 keşke daha önce motora başlasaydım!!! Daha mutlu yaşayabilirdim.

      • bilmeyenadam dedi ki:

        Eline sağlık güle güle kullan 53 lük motorcu dostumuz.

  15. ayaz dedi ki:

    başta bilmeyen adam herkesin eline agzına saglık supersiniz ya…..

  16. deneyimli adam dedi ki:

    PCX’in km de ne kadar yaktığı ile ilgili sürekli farklı yorumlar yazılıyor, merak edenler için yaptığım ölçümlere göre bu konuda net ve kesin bilgi verebilirim; Yumuşak-sert sürüş tarzına, sürücünün tek kişimi yoksa yolcuyla berabermi kullandığına, (toplam yük ağırlığına göre) ve kullanılan yolun eğim durumuna göre değişmekle beraber PCX tam dolu bir depoyla 240 ile 300 km arasında yol yapıyor. şahsen ben 15 Nisan 2013 tarihindeki son ölçümümde, Shell’den 27 liraya, Fullsave 95 oktan benzin doldurup net 288 km yol yaptım. Yani benim ESP’li PCX km’de 27/288= 93 kuruş yaktı. ben aldığımda Shell’de Fullsave 95’in litresi 4,64 TL idi. Ayrıca bu bahsettiğim ölçümde özellikle ne kadar az yakabilirim diye extra çaba sarfettiğimi, PCX’i çok sakin ve sürekli tek kişi kullanıp (70 kiloyum) ani hızlanmalardan ve sert frenlerden kaçınıp maksimum 60 km hız yaptığımı ama hep şehir içi trafiğinde kullandığımı belirtmeliyim. Motorumda rüzgarlık, çanta vs. hiçbir extra yoktur, tamamiyle orjinal haldedir. Mesela daha 2 haftaki ölçümümde hiç yakıt sarfiyatı düşünmeden 1 depo ile 252 km gidebilmiştim. Sürekli eşiyle beraber işe gidip gelen kilolu bir arkadaşım ise 1 depoyla 240 km den fazla yol yapamadığını söyledi. Benim bir depoyla 288 km gittiğime inanmayan PCX sahibi başka bir arkadaşımın denemesi sonucunda ise, çok sakin kullanarak oda 1 depoyla 281 km yol yaptı. Bu verdiğim bilgiler ordan burdan duyma, tahmini yada sallama veriler olmayıp tamamiyle gerçek ve yaşayarak özenle ölçülmüş verilerdir, umarım merak edenlere yada PCX almak isteyenlere yararım dokunur. Saygılar…

    • Selami dedi ki:

      Motoru 7/24 kullanan icin faydali bir inceleme olmuş. Elinize sağlık. Acikcasi alacagim ve aklimdaki tek motor bu. Hep araba kullandigim icin yakit tuketimi gayet iyi bence. Sadece hafta sonlari kullansam bir depo bana 2-3 hafta rahat gider. Bu motorla ilgili tek sıkınti lastikleri sanirim? Fabrika çıkişi Nylon cinsi imiş kauçuk degil. Lastik markasi olarak hangisi iyidir?

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Eminim yararı dokunacaktır. Özellikle yakıt tüketimi konusunda son derece faydalı bilgiler olmuş. Elinize sağlık.

    • Tugrul dedi ki:

      Dostum benim merak ettiğim, yakıt göstergesinde son çizgi de bittikten sonra kırmızı ışık falan yanıyor mu, eğer yanıyorsa ışık yandıktan sonra kaç kilometre daha gidiyor? Işık mışık yanmıyorsa son çizgi gittikten sonra kaç kilometre gidiyor? Yolda kalmaktan korktuğum için son çizginin de gitmesini beklemiyorum hiç. Son çizgiye gelince dolduruyorum depoyu. Bu arada son çizgiye gelene kadar da 230 Km. gittim, depo boşalana kadar ne kadar daha giderim onu merak ediyorum.

      • bilmeyenadam dedi ki:

        hocam ben de son çizgideyken alıyorum hep yakıtı açıkçası o nedenle bilemedim bu sorunun cevabını ama okuyan ve bilen biri varsa cevap verirse sevinirim hem ben de yeni birşey öğrenmiş olurum.

      • sparktakuspin dedi ki:

        Merhaba bende yakıt ne zaman biter merak ettim ve bitiremadim!!!!!
        Hiç bir zaman depoyu doldurmam. 20TL alır devam ederim. 20 TL’ye 180km den fazla, şehir içi yol yaparım. Yakıt göstergesinde beni son dört çubuk ilgilendirir. 5. çubuk (Digit) bende yaklaşık 120 km sonra gider kalır 4 digit. 3 digit yaklaşık olarak her 15km ‘de gider.Kalan son digit olunca kitap verisine göre depoda 1,5lt benzin kalmıştır. (Teorik olarak 60km gitmesi lazım) Son digit’tede 10 km giderim sonra flaşh yapmaya başlar. Devam ederim flaşh yapar vaziyette 10km içinde benzin alırım. (Ancak depoda alacağım benzin’e yer kalmıştır diye düşünürüm.)
        Denemek için, yanıma 0,5 lt benzin aldıktan sonra flaşh yaparken 45 km daha yaptım. Tahmin ediyorum bir 15km daha giderdi. Daha fazla risk almadan benzin aldım. Deponun son kırıntılarınıda kullanarak sorun yaşamak istemedim.
        Kısaca tek çubuk kaldıktan sonra ben 55km gittim. daha da giderdi.
        Şimdi benzinciye gitme konusunda daha rahatım. 50 km’lik benzin varken alıyorum diye.

    • sparktakuspin dedi ki:

      Verdiğiniz bilgiler için TŞK. Bende 70kg olup, şehir içi 2,36 yakıyorum. 35 yıl aralıksız araç kullanıyorum. Evrim geçirip son iki yıldır motor da kullanıyorum. Ben depo doldurmam, 20TL alır hesabı ona göre yaparım. Benden az yakıyorsunuz. Sebebi nedir? Akşamları spor’a git gel 7+7 km ve hafta sonları kısa mesafe kullanıyorum. Motor bir soğuyor bir ısınıyor. Sizin kullanım şekliniz nasıl? İyi günler

  17. volkan dedi ki:

    Çok güzel yazmışsın güzel kardeşim eline emeğine yüreğine sağlık.. Uzun zamandır ne motor alsam diye düşünürken yazını okuduktan sonra gittim pcx aldım. Bir kaç güne elimde olacak hayırlısı ile.. Eycallah..

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Hayırlı olsun hocam, pişman olmayacağın bir skuter aldın. Kazasız belasız binesin, tekerin hep düz bassın, çizginden hiç çıkmayasın, motoru hiç yerden kaldırmak zorunda kalmayasın inşallah.

  18. Zink dedi ki:

    üslubunu pek beğenmedim reyiz, küfürleri geçtimde ergen gibi vücudum şöyle böyle muhabbeti nie yaptın ki komik olmuş..

  19. Burak G. dedi ki:

    Güzel yorum olmuş emeğine sağlık iyide güldürdün beni eyvallah muhabbetle…

  20. tarık dedi ki:

    Dostum 0 pcx 6100 tl iken,5000 tl ye 2.el alıyorsun.Sonrada 1300 tl lik kask alıyorsun.Sen ne ayaksın anlamadım.Yoksa senin anan la baban akraba mı 🙂 Yeni yazılarını bekliyoruz fakir dost…

  21. ibrahim dedi ki:

    2013 model pcx ile ufak bir kaza yaptım. Yan grenaj hasar gördü. Honda servisine götürdüm 12 gündür parçayı temin edemediler. Özellikle yan grenajların temininde büyük sıkıntı var. Resimlere bakarsanız motor park halinde devrilse grenaj zarar görür. Bir kaza anında en çok zarar görecek parçaların başında gelir. Honda internet sitesine derdimi yazdım bir çare bulacaklarını beklerken. Ne deseler beğenirsiniz. Motor sezonundaymışızda parça temininde sıkıntı yaşıyorlarmış. Hey gidi Honda yetkilileri siz bunu düşünemeyecek kadar deneyimsiz bir firmamısınız? Söylediklerine göre gemi gümrükteymiş 10 gün daha beklemem lazımmış. Pcx aldım ama basit bir parça yüzünden kullanamıyorum. Motor 20 günde servisten çıkabilirmi orasıda meçhul

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Benimkinin iki yan da çizik valla, değiştirmiyorum. Ama honda ayıp etmiş, yedek parça ve servis konusunda iyi olduğunu düşünürdüm hondanın.

      • ibrahim dedi ki:

        Motoru almadan önce çok araştırmıştım. Sizin yazılarınızdan da faydalandım. Bende Hondanın iyi olduğunu düşündüğümden almıştım. Pcx ile servise periyodik bakımlar hariç kaza ya da arıza sonucu girdiğinizde. Honda ya bulaşmaz olsaydım. şu motoru hiç almasaydım diyebilirsiniz. Sorun motorda değil Honda Türkiye yetkililerinde. 20 gündür motoru kullanamıyorum serviste bekliyor. Daha ne zaman teslim edecekler o bile belli değil. Yaşadığım sıkıntıları anlattığım bir başlık. http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/118531-honda-pcx-deki-yedek-parca-sikintisi.html

      • bilmeyenadam dedi ki:

        ben geçen servise verdim yazısını da yayınlayacağım. bir sorun yaşamadım henüz ama bakalım, dikkatli olmak lazım.

    • Pcx parçalarında yedek parça sıkıntınız üretilen fabrikanın hasar görmesi yüzünden. Üretilen yedek parçalar çöp oldu ve şuan dağıtıma yetişemiyor. Bir adet pcx garajda yatmakta, grenaj bekliyoruz. Honda’yı yedek parça ve servis konusunda Türkiye’de tek geçerim. Yakında sen de tek geçeceksin sayın bilmeyenadam (geçeceksin lan )

  22. ibrahim dedi ki:

    9 temmuz tarihinde pcx ve yedek parça sıkıntısı ile ilgili yazdığım yorum hala niye yayınlanmıyor. Sebebeni öğrenmem mümkünmü?

  23. Onur dedi ki:

    Tüm yorumlara cevap vermiş gibisin.Buna da bekliyoruz.

    Şimdi ben başlangıç için bunu düşünüyorum.

    Ben de 1,95 boy 99 kilo var.

    Ne dersin, boy sıkıntı olur mu?

  24. AT dedi ki:

    çok güzel yazmışın yarrraam

  25. fozturk dedi ki:

    Yazı aralarında kullandığınız argo cümleleri neden kullandığınızı anlamadım. Olmasaydı çok daha güzel olurdu.

    Bu arada 2012 model 9.500 km de üzerinde Kappa K35 topcase +Tur camı +Michelin Lastik bulunan PCX e 5.500 TL isteniyor. Fiyat sizce uygun mu?

  26. cesur dedi ki:

    hocam şu motoru rambo anlatsa senin kadar kendini övmezdi sen motoru değil kendini anlatmışsın yavvv

  27. Erkin dedi ki:

    Esprili yazma yeteneğini takdir ettim. Açık saçık veya küfürlü kelimeler kullanmadan da etkili yazabileceğini düşünüyorum. Tenkit etmiyorum, sadece düşüncemi söyledim. Motor hakkındaki yorumların da son derece tutarlı. Bu motorla ilgilenen arkadaşlar için son derece etraflıca yazılmış ve güvenilir yorumlar olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Sadece hava soğutma ve tambur frenler hakkında aynı fikirde değilim. Hava soğutma verim olarak sıvı soğutmadan daha yüksektir ancak düşük hızlarda verimi düşmese de, toplam soğutma kapasitesi yetersiz kalır. Ayrıca sıvı soğutma ile daha homojen veya dengeli soğutma yapmak daha kolaydır. Ama ısı transferinde herhangi bir verim artışı sağlamadığı gibi, sıvı soğutma sisteminin motora bindirdiği ek yük, toplam motor verimini havalı sisteme göre çok daha fazla etkiler. Son yıllara kadar Porsche’lerin büyük bölümü sadece hava+yağ soğutmalıydı. R serisi BMW’lar hala hava+yağ soğutmalıdır. 80’li yıllarda hava soğutmalı BMW motosikletler çoğunluğu Afrika çöllerinde geçen Paris-Dakar yarışını 4 kez kazanmıştır. Sadece 2013 R1200GS %30 sıvı soğutmalı olarak üretilmeye başlanmıştır. Tambur fren sistemlerinin, frenleme kapasitesi, disk frenlere göre daha fazladır ancak frenleme hassasiyeti daha düşüktür ve ısınma, dolayısı ile şişme, problemi daha fazladır. Scooter gibi hafif araçlarda ısınma problemi yaşama ihtimali düşük olduğu için sorunsuzca kullanılmaktadır. Ön frenin genelde disk tercih edilmesi de frenleme kapasitesi için değil, frenleme hassasiyeti içindir. Çok iyi frenleme performans gösteren disk fren sistemleri de mevcuttur ancak bunlar genelde 3-4 piston ve büyük yüzeyli balatalar kullanan yüksek maliyetli sistemlerdir. Maliyet/frenleme gücü açısından tambur sistemler rakipsizdir. Disk fren sistemlerinin frenleme gücü düşük olduğu için el freni için kullanılması da sakıncalıdır. Dik yokuşlarda kaymalara sebep olur. Bundan dolayı birçok disk frenli otomobilin arka disklerinin iç kısmında el freni vazifesi gören ikinci bir tambur fren sitemi bulunur.

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Yorumlarınız için teşekkürler.

      Yazdıklarımı iddia etmem ve öyle mi böyle mi gibi bir tartışmaya devam etmemiz için şu saatten sonra referanslar göstermem lazım yoksa gereksiz bir motosiklet forum tartışmasına döneriz. 🙂 Şimdilik ben kaynak araştırmayayım, sizin bilgilerinizle benimkiler burada yan yana dursun isteyen istediğini alsın 🙂

  28. Tarık Ölçer dedi ki:

    Sevgili bilmeyenadam!
    0 bir pcx alıcam da.Sym peşin fiyatına 18 ay taksit yapıyor.Bu honda bayisine sordum 12 taksit yap dedim kredi kartına.olmaz dedi.sana soruym dedim.Siktir mi diyeyim yoksa
    alayım mı?Ne dersin?

  29. Anıl dedi ki:

    bu siteyi gördüğüm iyi oldu güzel yorumlar var. daha önce hiç iki tekerlekli kullanmadım ve bir süredir honda pcx ilgimi çekiyor fazla bir bilgim olmadığından size sormak istedim malum yılın son aylarındayız ve önümüz kış acaba şu anda alsam mı daha hesaplı olur yoksa 2014 modellerinde fiyatta bir uçukluk olurmu?

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Benim bildiğim kadarıyla kışın özellikle 2. el de motosiklet fiyatları daha uygun oluyor fakat bayiilerde böyle bir durum var mı bilmiyorum. Onu bilen arkadaşlar yanıtlar.

  30. taner dedi ki:

    ben yarın pcx alıcam 2014 modellerde farklılık olucakmı

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Bildiğim kadarıyla bi farklılık yok.

      Tabi benim motorumdan farkı esp (energy smart power) olacaktır. Kafadan bi özellik sallayıp baş harflerini almışlar yine. esp lilerin daha az yaktığına dair rivayetler var. Kullananlar daha iyi bilir. Benimki gariban esp siz model.

  31. Volkan dedi ki:

    Harikasin , hem yazina hem uslübuna bayildim kardes.
    Emegine saglik

  32. irfan dedi ki:

    öncelikle eğlenceli makale için teşekkür ederim zevkle okudum. Neyse uzatmadan gelelim konuya ben de aylar önce buradaki yorumlarını okuyup internette karşılaştırma yaptım ve bir çok kişinin memnun kaldığını görünce lanet gelsin dediğim çin furyası pcx sayesinde son buldu. 2013 model kırmızı pcx imi 2 ay önce aldım ve çok memnunum ortalama 80 km/h ile 100km de 2 lt yakıt tüketiyor artçıyla 2,2 yi buluyor. Motorla ilgili 2 şikayetim var. 1.si lastikler anladığım kadarıyla honda bayisi arkadaşlar bu motorları lastiksiz bir şekilde alıyorlar ve Türk malı olan sikim sonik bir lastik takıp yolluyorlar. Lastik kuru zeminde sıkıntı çıkarmayacak gibi görünsede su gördüğü zaman herşey değişiyor. kendinizi final destination filmindeki karakterler gibi başıma acaba ne gelecek düşüncesini aklınızdan biraz olsun atamıyorsunuz o kadar boktan bir lastik. ilk işiniz lastikleri değiştirmek olsun. alacağınız lastik michelin city modeli 120 lik olanlarını takabiliyorsunuz bu arada lastik kalınlaşıyor ve motor daha heybetli duruyor. Yol tutuşuda oldukça iyi oluyor yatabiliyorsunuz hatta virajlarda o derece fark ediyor.bu satırları yazdığım saatlerde hava -8 derece motorumu 3 hafta çalıştırmamıştım az önce bir çalıştırayım dedim. yanımdaki arkadaş çalışmaz o hem dışarıda muhafaza ediyorsun hem de soğuktan akü boşalmıştır diyerek daha kelimesini bitirmeden anahtarı kontağına taktım haydi bismillah diyerek start tuşuna bastım ve en ufak bir zorlanma olmadan ilk aldığım günkü kadar rahat bir şekilde çalıştı 🙂 bu sırada komşu olan cami hocası cup motorunu çalıştırmakla meşguldü adam aküyü boşalttı o derece 😀 Neyse diğer sıkıntı ise amortisör. şayet asfaltta düzgün bir yolda gidecekseniz yumuşak amortisöre göre daha rahat en azından motor sallanmıyor ama bozuk yolda biraz rahatsızlık veriyor. Fakat saçma bir şekilde arkanıza artçı alırsanız böyle bir sorun kalmıyor motor istenilen seviyeye ulaşıyor. Artçımla kesintisiz 220 km yol gittim ve çok memnun kaldı. Bayandı üstelik ben sıkılır sevmez diye tahmin etmiştim ama çok hoşuna gitti. Neyse bahsetmemişsin ama arkadaşlar motor çok seri kalkıyorşöyle diyeyim 80 km/h ye 7-9 sn arası ulaşıyorsunuz şaka gibi tabi 80kmh den sonra yeter aga benden bu kadar diyor 110 dan sonra ise yol durumuna göre 118 kmh ye kadar yolu var. Ekleyeceğim diğer tecrübelerim eğer benim gibi gece yolculuklarında zevk alıyorsanız pcx tam size göre ilk defa aydınlatma düzeneği bu kadar güzel bir motor gördüm gerçekten çok başarılı. Özellikle uzunları yaktığınızda karşı yönden gelen araçlar kapat lan şu farları siktin gözlerimizi dercesine deliler gibi sellektör çakıyor. O yüzden sabah motora bindiğiniz uzunları yakmanız daha rahat farkedilmenizi sağlayacaktır 😉 son kısım ise start stop olayı. Başarılı olduğu kadar da tehlikeli. Gözlerimle şahit olduğum olayı aktarayım. Apachi arkadaşımız pcx ini almış yol kenarında arkadaşlarını görüyor ve duruyor tabi 4-5 sn hareketsiz kalınca motor bekleme konumuna geçiyor. Motorun bu özelliğini bilmeyen süper zeka arkadaşı ( hani yarak varmış gibi gaz kolunu oynayan dallamalar var ya ha işte onlardan ) gaz kolunu sonuna kadar asılmış olacak ki 6-7 m ilerideki dükkana bodoslama giriyor pcx li arkadaş tabi daha ambalajı bile üstündeki pcx yerdemetrelerce sürükleniyor ve hiç iyi bitmyor sonu ayna kırılmış yan granejlar çizik içinde hararetli bir tartışma neyse daha fazla anlatıpta moralinizi bozmayayım şaka şaka gülmeye devam edin 😀 neyse demem o ki 10 sn bile durcak olsanız kesinlikle kontaktan motoru kapatın 🙂 Ha bir de motoru sıfır almayı düşünen arkadaşlar için tavsiyem. Koltuğun üstüne lastikli bir poşet var onu atmayın top haline getirince zaten küçücük oluyor. Olur da yağmurlu havalar ya da ciğ yağışında tekrar kullanırsınız çok faydasını görürsünüz. Atın toppido gözüne dursun. Uzatmayayım dedim ama uzadı sağlık olsun 🙂

  33. Kaan Bilge dedi ki:

    Bu değerli bilgiler için hepinize içtenlikle teşekkür ederim

  34. Alperen dedi ki:

    Ahahaha lan motorum yok, Barkın abi yüzünden çok hevesliyim ama geldim buralara işsiz işsiz yazıyı yorumları okudum, ne adamsınız lan. Sen kısaca BA, seni takip edeceğim kardeş. Bu arada benim boy 1,86 kilo 91 -ama zayıflayacam bi ara-, başlarken ille de skuter diyenler yüzünden hangi skuterle başlasak kanka? Çok pahalı tavsiye edip de kulağını çınlattırma.

  35. galip dedi ki:

    Sa kardeşim tereddütsüz mükemmel bir şekilde tam anlabiliceğimiz anlatmışsın teşekkürler.
    Pcx alıcam allahın izniyle ilk motorum olacak kullandım skuter ama ilk göz ağrım bu olacak.
    Gerek motordan anlamamam gerek anlayan çevrelerden uzak olmam sebebiyle bir türlü ne motorlara nede fiyatlarına güvenebiliyorum.
    Bana bi el versen bi tanıdığımda var desende beni bi mutlu etsen.
    öğrenci olduğumu part time + extra garsonluk işlerinde çalıştığımı hani kredi çekip tıngır mıngır ödiyip artık otobüsten minibüsten kendimi bildim bileli kullanmaktan ne kadar bıktığımı bi bilsen belki bana yardımcı olursun.
    Yardımın lazım eğer edersen etmezsende canın sağolsun sonuçta galerici değil blogta yazarsın.
    Hayırlı günler tekerin hep dik bassın 🙂

    • bilmeyenadam dedi ki:

      valla gardaşlı ben de bir garip kel oğlan şeklinde aldım motorumu. Tanıdığım yok, motorunu satacak arkadaşım da yok. Sen yine kurtlar sofrasında çırpınacaksın gibi görünüyor. 😀

  36. Savaş dedi ki:

    Yazılarınızı ilgiyle takip ediyorum. 2012 model 15.000 km bir PCX’e en fazla ne kadar vermek makbuldür sizce?

  37. Ali ÇEVİK dedi ki:

    Hocam Merhabalar , Çocukluktan Beri Motorsiklet hayalim vardır Bir büyüsemde motor alsam diye konuşurdum. Şimdi O yaşa Gelmiş durumundayım . Pcx Araştırdım ve geçen honda dükkana gittim 125 vardı orada biraz bilgi aldıktan sonra aklıma 1 2 soru takıldı . Evet motoru alıcam fakat ben şehirde oturuyorum ondan yana sıkıntım yok benim köyde de evim olduğu için arada sırada çıkıyorum oralar engebeli olduğu motor hararet yapar mı ? beni yolda bırakır mı diye sorular var aklımda bunları cevaplarsanız sevinirim . Bu arada köye niye motorsikletle çıkıyorsun diye düşünen arkadaşlar olursa bu bi zevk meselesi 🙂 Sorularımı cevaplarsanız sevinirm şimdiden teşekkürler .

    • bilmeyenadam dedi ki:

      Hocam pcx hava su soğutmalı bir motor olduğundan şişme ihtimali hava soğutmalı motorlardan daha az olur.

      Yalnız engebeli falan demişsiniz de pcx, tekerli çoğu skutere göre büyük olsa da, sonuçta bi skuter. Araziniz çok engebeliyse size cross ya da enduro önermeyeceğim ama en azından büyük tekerli bir motor tercih edin derim. Cbf150, ybr falan gibi mesela…

  38. Hasan yıldız dedi ki:

    Bu motor da hız sabitleyici iptal etme gibi bir durum var mı ?

  39. Istenmeyen Adam dedi ki:

    Bende bir kac bilgi ekleyeyim bari.
    2013 modelini kullaniyorum.Max hizi 110km/s. 100 km de 2,2-2,3lt arasi yakiyor.
    2 gun once kaza gecirdim, tali yoldan çıkan araba tam artçı ayakliginin ordan vurup yola firlatti.Neyseki cok hizli değildik motorda ufak capli hasar oluştu. Göz kararı fiyat biçip vuran adamdan 300tl aldim.
    Gelelim servis hizmetine.
    Honda Esengule goturdum
    Degisecek parçalar;
    Sağ alt grenaj 54tl+ kdv
    Sag basamak plastigi(ayağınızı koyduğunuz yer) 26tl +kdv
    Egzoz koruma 16.5tl +kdv
    sağ artçı ayakligi ic demiri 22tl +kdv
    Sağ artçı ayaklik pimi 7tl +kdv
    sağ gidon Topuzu 36+kdv
    işçilik 101tl +kdv

    Toplam kdv dahil 310tl ödedim.
    En çok koyan ufacık bir çizik için değişen direksiyon topuzu. Çük kadar islevsiz bir parca kdv dahil 41 tl. Aliexpressde en kral topuzun cifti 10 dolar.
    Bilseydim bu kadar pahali olduğunu degistirtmezdim.

    Honda Esengul servisinden memnun kaldim,
    Ali bey sıcak kanli ve ilgili davraniyor.

  40. Kaan Saka dedi ki:

    Ocak 2016 yılından merhabalar. İlk olarak değişimleri anlatayım. İlk göxe çarpan led far ve stoplar gibi görünüyor. Gösterge paneline saat eklenmiş ve küçük bir ekranda saat, yakıt tüketimi gibi şeyler yazıyor. Benim motorum 100 km ye 3 litre yakıyor. Yani bu 2 litre efsanesini yalanlıyor. Ve bu arada 65 kiloyum ve agresif kullanmıyorum. Ekim 2015de 8.700 gibi bir fiyata patlamıştı bana. Gerçekten rahat bir motor. Scooter alıp cici bici bineyim diyorsan al. Ancak bineyim 150-160 görsün diyorsan yanına bile yaklaşma. Günümüz koşullarında motosiklete esp eklenmiş ve 120 civarına götünü yırtarak geliyor.

  41. erdem dedi ki:

    O kadar pcx honda yorumu okudum, bu yavşak kadar iyi anlatanı görmedim.. Cem yılmaz izler gibi güldüm lann.. Hemde dişlerimi göstererek öyle tebessümde değill..

  42. recep simsek dedi ki:

    slm kardesm
    combi breka fren sistemi tum modellerde mi var yoksa sadece belirli modellerde mi var

  43. Diler dedi ki:

    Merhaba bilinmiyen adam cok iyi anlatmışsın fakat bir şey soracağım simdi cikan modellerde esp denilen bir durum var benim almayi düşündüğüm pcx 2014 model ve esp yok 7bin TL gibi bir rakami var esp cok onemlimidir

  44. Eyüp Yılmaz dedi ki:

    Pcx koltuk boyu ve eni kaç santim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

Radyo Yayını

Radyo yayınlarına başka mecralarda devam edeceğiz. Şimdilik bir süre ara verdik. Mümkün olursa daha iyi yerlerde yayınlara devam edilecek.

Bu ses bitmez!

Öpüyorum sizi.

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Diğer 990 takipçiye katılın

ARŞİV